Går du og mangler et nyt headset til gaming? Så er du kommet til det rigtige sted. I denne artikel vil fremhæve et par af tidens gaming headset, som du vil sætte pris på, og hvad du skal købe til forskellige spil genre. Et godt sted at købe gaming headsets i Danmark er hos Coolshop. Problemet med gaming headset og headset er, at de kan fås utroligt billigt eller i komplet modsatte ende, hvor man får noise-canceling, surrondsound og lækkert design. Hvad har du så personligt brug for?

Hvilket skal du vælge?

Lad os starte i den helt billige ende. Her finder du Creative Fatal1ty. Den stod i omegnen af 330kr, da jeg sidst undersøgte sagen. Hvis man ser bort fra marketingsteamet udskiftede et bogstav med et tal, så er headsettet udmærket til prisen. Letvægt, nogenlunde comfortabelt, og så er mikrofonen aftagelig. Hvis du ikke skal bruge surrondsound til FPS-spil, eller hvis du ikke gamer over tre til fire timer i streg, så passer headsettet fint til dig på et budget.

En af mine personlige favoritter, og en investering som garanteret er det værd, er Plantronics GameCon 380 Stereo PC headset. Vi er desværre kommet op i den dyre ende af gaming headset serierne, og jeg fandt den på Amazon til 1000 kr. De fleste vil have det besværligt med at investere den mængde penge i electronic. Men hvis du er af den filosofi at man køber et ordenlig stykke hardware, som holder mange år, så vil dette headset være en solid investering, især hvis du værdsætter materialet kvalitet og komfort. De store puder gør headsettet utrolig komfortabelt, og er perfekt til dig som er begyndt at bruge både dag og nat på at spille Warlords of Draenor.

Prøv det i butikken

De to gaming headset jeg har fremhævet her er i hver sin ende af spektret. Hvor meget du værdsætter lydkvalitet er i høj grad med til afgøre hvor mange penge du vil bruge på et gaming headset. Et tip ville være at gå ned i din lokale Fona og prøve diverse headset for derefter at gå hjem og købe dem over nettet, hvis du vil spare penge.

Billede: KeepCalmMyFriends NH

Billede: Bartłomiej Wiktor Kurpiewski