De sociale medier er efterhånden blevet en fast del af vores hverdag, og det kan være svært at undgå dem, da vi er tæt forbundet med dem i vores dagligdag. Som om der ikke var nok måder at vise sin verden på på de sociale medier, har Polaroid nu lavet endnu en socialt medie-baseret enhed, som hedder Socialmatic Camera. Kameraet er baseret på Android-teknologi, og forbinder dig med alle dine yndlings apps til sociale medier lige fra Facebook, Twitter, Pinterest og hvad du ellers følger med på. Del dine billeder med det samme med Socialmatic kameraet.

Designet

Udseendemæssigt ligner kameraet et klassisk Polaroid kamera, men lad dig ikke snyde, for der er sket meget siden, og kameraet har fået en opdatering med moderne teknologi. Derfor har kameraet nu et 14 megapixel kamera i front, og bagpå et 2 megapixel kamera. Du kan se dine billeder på kameraet 4,5” skærm, som har LCD display. Derudover har kameraet også WIFI, så du nemt og hurtigt kan dine billeder på de sociale medier på blot få sekunder. Hvis du ikke har noget internet i nærheden, kan du også forbinde kameraet til din telefon via Bluetooth.

Print og del

Ikke nok med at kameraet giver dig mulighed for, at dele dine billeder med det samme på de sociale medier, nu kan du også printe dine billeder med det samme. Kameraet fungerer nemlig stadig som det gamle Polaroid kamera, og printer små fine billeder på et øjeblik. Der er sket meget indenfor printteknologien, og billederne er derfor både smudsafvisende, vandfaste og tårefaste. Derudover giver kameraet dig også mulighed for at redigere billederne, før du printer dem. Tilføj tekst, clip art eller flere fotos i et, og gør dine billeder helt personlige. Så snart dit billede er færdigt, trykker du på printknappen, og på under et minut, vil du have dit helt eget fysiske billede. Kameraet har en 4GB hukommelse, som du kan gemme alle dine billeder på. En perfekt blanding af kamera og sociale medier.

Billede: Shannon Bosket Photography