Sådan virker Microsoft Sharepoint løsninger
Microsoft har været førende inden for området for populære og brugervenlige programmer til håndteringen af de mest udbredte kontoropgaver for både mindre, men også store firmaer overalt i verden. De fleste kender til både Dos, Windows og Office, men faktisk har Microsoft lavet en utal af andre programmer, som i mange tilfælde er de facto standarden indenfor hver deres respektive område. Microsoft har nemlig udviklet software til mange nicheområder, og her kommer der en anmeldelse af Microsoft Sharepoint løsninger.
Fakta om SharePoint
I dag skal software kunne opfylde mange kriterier, for at kunne vinde markedsandele på det globale marked, og software trenden går i dag mod online løsninger, hvor man kan dele data mellem flere brugere. Tendensen ses blandt andet ud fra hjemmesiden Dropbox, Google Drive samt Office 365, der giver mulighed for at flere medarbejdere kan arbejde på samme dokument på én gang. Dette er praktisk i mange sammenhænge, og især når flere arbejder sammen i et team. På den måde kan man i virksomhederne deles om virksomhedens kollektive viden, da alle autoriserede brugere kan hente, opdatere og gemme disse data. Med Microsoft SharePoint i virksomheden kan man nemmere klare disse opgaver:
- Dokumenthåndtering
- Informationstyring herunder overblik, kvalitetssikring og dynamik
- Struktur med en logisk og velfungerende opbygning
- Processer kan nemt styres
- Søgeresultater med de rette resultater
- Samarbejdet kan nu blive strømlinjet og effektivt
- Kommunikation og deling af viden
Hjælp og rådgivning om SharePoint
Det er forholdsvist nemt at komme i gang med Sharepoint løsninger, men ofte kan man få behov for lidt hjælp i opstartsfasen. Firmaet Progressive yder service på både simple samt avancerede Sharepoint løsninger, så her kan man få hjælp og vejledning, uanset om man er nybegynder eller ekspert på området. Man kan som regel integrere Sharepoint løsninger med de fleste typer platforme og naturligvis også med Office 365. Man bør også overveje fordele og ulemper ved at arbejde med en cloud løsning, hvor alle virksomhedens data lagres i skyen. Dette afhænger dels af den enkelte virksomheds nuværende IT-platform, IT-infrastruktur og drift. Når det drejer sig om nøgleordene samarbejde, vidensdeling og arbejdsgange, så bør man seriøst overveje Sharepoint løsninger, der er markedets mest brugervenlige og fleksible.
Billede: Intelisense IT