Interessen for at tage fotografier i det daglige stiger og stiger konstant, og dette skyldes bestemt, at alle i dag har et kamera med sig, da der nu er kameraer i alle telefoner. Men hvis du gerne vil tage præcise billeder med et ensartet resultat, givet et selvstændigt kamera med avanceret teknologi de bedste og mest professionelle billeder. Men nu har du mulighed for at forvandle kameraet på din iPhone 5 til et lidt mere professionelt kamera med lysmåleren Luxi Light Meter.

Luxi lysmåleren er lavet ud af hård plastik, og består egentlig hovedsageligt af en halvmåne som fastgøres til telefonen med en klips. Du kan sætte lysmåleren fast på toppen af din iPhone, og du kan nemt lade den sidde, når du ikke bruger den. Vil du gerne være på den sikre side, bør du dog opbevare din lysmåler i det tilhørende etui. Desværre fungerer Luxi ikke, hvis du har et cover på din iPhone.

Når du skal tage billeder med Luxi

Luxi har sin egen app, men du kan også bruge andre apps sammen med den. Før du tager billeder, er der tre ting du skal overveje. Først skal du beslutte, hvilken ”film-hastighed” du ønsker. Hastigheden påvirker lysfølsomheden, når billedet tages. Derudover skal du bestemme lukkehastigheden, og F/stop, som påvirker dybden i billedet. Du kan fastlåse dine favorit indstillinger, så de altid er klar, når du skal tage et billede.

Konklusionen

Når man skal tage et godt billede, er det helt rigtige lys på billedet alt afgørende. For kun lidt over 150 kr. kan du erhverve dig en Luxi Light Meter Attachment til din iPhone 5, og derved få et teknisk redskab, som kan give dig langt bedre billeder end ellers. Så har du en iPhone 5, vil jeg klart anbefale dig, at anskaffe en Luxi, da det er en nem og billig måde at løfte dit iPhone kamera til et mere professionelt niveau, og det vil derudover give dig nogle helt fantastiske billeder.

Billede: Kazuhiro Keino